fabrieksspoor los

 

Welkom

Inhoud

Inleiding

Andere tractie

Spoorwijdte

Producenten

Import & handel

Eigenaars

Materieel

Links

Contact

Nieuw

Zoeken

 

 

 

Stoomtractie smalspoor

Stoomtractie normaalspoor

Motortractie smalspoor

Motortractie normaalspoor

 

Boeken

Aanvullingen

Tijdschriften

Raadsels

Loctypes

Modellen

 

Van Santen Intern Transport

Tata Steel terrein in Velsen Noord

 

geplaatst: 02-08-2018

Logo Van Santen Intern Transport B.JPG

 

Inleiding

 

Van Santen Intern Transport is een werkmaatschappij van Van Santen Beheer in Haarlem. In  1985 nam dit bedrijf  het industriële voertuigenpark (shovels, graafmachines, trekkers, etc.) van (toen nog) Hoogovens over. Van Santen Intern Transport verhuurt deze voertuigen aan (nu) Tata Steel en onderhoudt ze in een werkplaats op het terrein van Tata Steel. Als voorheen bedienen medewerkers van Tata Steel de voertuigen.

Sinds 1997 verhuurt Van Santen ook rail-wegvoertuigen aan Tata Steel (de locomotieven zijn nog steeds eigendom van Tata Steel). Van Santen spreekt over “rangeer machines” [1].

 Translok Website 210 mm.JPG

↑ De vier Translok rail-wegvoertuigen bij Van Santen [2] ↑

 

In de loop der jaren zijn de volgende rail-wegvoertuigen geleverd door Zephir, Translok en Mol/Zwiehoff door Van Santen ingezet [1,3]:

Merk en type

Fabrieksnr.

Van Santen

Bouwjaar

Vermogen

Gewicht

Trekkracht

 

 

 

 

 

 

Zephir 6.110

7207309-1500 (?)

H339

1997

110 pk

15 ton

70 kN

Zephir 6.110

?

H340

1997

Zephir 14.240

?

H342

≤ 2003

240 pk

 

140 kN

Zephir 14.240

?

H343

≤ 2003

Translok TL-DH140

200

H344

2008

200 pk

18 ton

120 kN

Translok TL-DH140

204

H348

2008

Translok TL-DH140

206

H349

2008

Translok TL-DH140

202

H350

2008

Zephir 20.300

2537

?

2014

300 pk

40 ton

200 kN

Zephir 20.300

?

H352

?

Mol RR 3944

?

H361

2017

305 pk

30 ton

165 kN

Mol RR 3944

?

?

2017

 

Anno 2018 zijn er 8 rail-wegvoertuigen voor vier locaties. De vier eerste Zephirs zijn al eerder verdwenen en de Transloks worden als buffer beschouwd [1].

Het is duidelijk dat de rail-wegvoertuigen van 1997 tot 2014 steeds zwaarder zijn geworden.

 

 

Met dank aan:

Van Santen Intern Transport en Maarten van der Willigen.

 

 

 

Bronnen

[1]

Website van Van Santen en mondelinge informatie.

 

[2]

Website van Translok

 

[3]

Informatie van Maarten van der Willigen.

 

 

 

 

 

{

 

Eigenaars

Terug/verder naar:

 

Nieuw                      Home                      Inhoud