fabrieksspoor los

 

Welkom

Inhoud

Inleiding

Andere tractie

Spoorwijdte

Producenten

Import & handel

Eigenaars

Materieel

Links

Contact

Nieuw

Zoeken

 

Stoomtractie smalspoor

Stoomtractie normaalspoor

Motortractie smalspoor

Motortractie normaalspoor

 

Boeken

Aanvullingen

Tijdschriften

Raadsels

Loctypes

Modellen

 

Modellen van motorlocs voor normaalspoor

Volgorde: de laatst op deze website toegevoegde modellen staan boven.

Schaal:

Fabrikant model:

Voorbeeld:

Bijzonderheden:

1: 87

Saechsische Waggonfabrik Stollberg

Deutz DG 1000 BBM/1200 BBM draaistellocs

Ook actief bij Strukton

Zie hier

 

Schaal:

Fabrikant model:

 

Voorbeeld:

Bijzonderheden:

 

1: 87

Real-Modell (Duitsland); klik hier voor de webpagina met het model (tip van Pierre de Greeuw).

Jung R42C.

Drie van deze locs stonden jaren op Rotterdam Noord G.

Klik hier voor een maatschets.

 

Schaal:

Fabrikant model:

 

Voorbeeld:

Bijzonderheden:

 

1: 87

Real-Modell (Duitsland); klik hier voor de webpagina met het model (tip van Pierre de Greeuw).

MaK 240B.

Zoín loc reed bij de spooraannemer Railbouw.

Klik hier voor een maatschets.

 

Schaal:

Fabrikant model:

 

Voorbeeld:

 

Bijzonderheden:

 

1: 87

Ongespoten kap: www.scheuermodeller.dk(half 2013 Ü)

Onderstel: Roco V60††

Henschel DH360Ci. Dat was het type van de49 en 50 van Hoogovens

Zie www.DH360.de voor de gedeeltelijke zelfbouw

(tip van Pierre de Greeuw)

 

Schaal:

Fabrikant model:

Voorbeeld:

 

Bijzonderheden:

 

1: 87

Bachmann Lilliput

Hoogovens loco 46 van de door Baume & Marpent (BelgiŽ) onder licentie van General Electric vervaardigde serie 46-48.

Dit loctype is ook door het Amerikaanse leger tijdens de Tweede Wereldoorlog ingezet. Het model is een kleurvariant van een dergelijke loc.

HPIM4477a nogkleiner

Interessante en realistische details zijn de hendels op de hoeken van de bufferbalken waarmee de centrale, half-automatische Atlas koppelingen werden bediend.

†††

†††††

De kleine middelste ramen in de voor- en achterwand van de cabine waren in werkelijkheid hoger geplaatst dan de buitenste ramen. De schortplaten tussen de draaistellen waren in werkelijkheid niet aanwezig.

Vergelijk met de figuren 57 en 251 in dit boek.

Terug/verder naar:†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† Nieuw††††††††††††††††††††† Home††††††††††††††††††††† Inhoud