► Nieuw ◄ ► Zoeken ◄ |
||||||||||
|
||||||||||
MaK types G500C en Mak G700C |
||||||||||
|
||||||||||
↑ De tekening
[1] betreft een G700C. De twee types G500C en G700C hebben dezelfde
afmetingen en dezelfde MaK dieselmotor. Het verschil is slechts dat de G700C (700
pk) een turbo heeft en de G500C (500 pk) niet. De motorkap is vrijwel geheel
gevuld met de relatief langzaam lopende dieselmotor(rood) en bijbehorende
koeling (geel). De G slaat of de Gelenkwellen (de lichtgroene cardanassen) en
de C op de drie assen. De afstand tussen de assen is niet even groot, want de
zware dieselmotor rust op de voorste twee assen. |
||||||||||
Opmerkingen: |
a) |
De enige Nederlandse voorbeelden van zowel een MaK 500C als een MaK 700C hebben op Crailoo gereden. MaK 500C heeft daarvoor nog een paar jaar (1998-1999) bij de Spoorstaaf Lasinrichting in Utrecht gerangeerd. |
||||||||
|
|
|||||||||
Bronnen: |
[1] |
Tekening uit het archief van de webmaster. De oorspronkelijke bron is helaas niet meer te achterhalen. |
||||||||
|
|
|||||||||
|
|
|||||||||
{ |
||||||||||
Terug/verder naar: |
|
|||||||||