► Nieuw ◄ ► Zoeken ◄ |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
O&K types MB125N, 150N, 170N en 200N |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
↑ Bron tekeningen: O&K folders,
via Co Wesseling verkregen van de firma Logitech ↑ De locs van de types O&K MB125N, 150N, 170N en 200N hebben allen dezelfde buitenmaten, maar verschillen in andere eigenschappen: |
||||||||||||||||
|
MB125N |
MB150N |
MB170N |
MB200N |
|
|||||||||||
Deutz type dieselmotor |
F6L413 (6 cil) |
F6L413 (6 cil) |
F8L413 (8 cil) |
F8L413 (8 cil) |
|
|||||||||||
Motorvermogen in pk |
120 |
150 |
170 |
200 |
|
|||||||||||
bij toerental |
1900 |
2500 |
2100 |
2500 |
|
|||||||||||
Transmissie |
Voith |
Clark |
Voith |
Clark |
|
|||||||||||
Gewicht in ton |
20 |
20 |
26 |
26 |
|
|||||||||||
Maximum trekkracht (kgf) |
5600 |
6600 |
7600 |
8600 |
|
|||||||||||
Bouwjaren |
1970 t/m 1973 |
1974 t/m 1977 |
1971 t/m 1973 |
1974 t/m 1977 |
|
|||||||||||
De vier types werden niet tegelijkertijd geproduceerd. De MB150N en MB200N zijn te beschouwen als een wat modernere versie van de MB125N en MB170N. Op hun beurt waren de MB125N en MB170N de opvolger van de MB5N en de MB7N, van 125 en 170 pk. Een uiterlijk verschil is dat de MB5N en MB7N afgeronde vormen hebben. Daarentegen hebben de MB125N etc. bijvoorbeeld scherpe kniklijnen in de motorkap. Gemeenschappelijke uiterlijke kenmerken zijn de gladde zijframeplaten (omdat de vering aan de binnenkant is ondergebracht), de grote schoorsteen tussen de voorruiten (die de vorm van een parallellogram hebben) en de kleine motorkap aan de achterkant. |
||||||||||||||||
Klik voor een foto van het type MB170N op Yara loc 2. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Bronnen: |
[1] |
De tekeningen en
informatie komen uit O&K folders, via Co Wesseling
verkregen van de firma Logitech (voorheen NS TransportVoorlichting). |
||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Met dank aan: |
Co Wesseling |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
{ |
||||||||||||||||
Terug/verder naar: |
||||||||||||||||