► Nieuw ◄ ► Zoeken ◄ |
||||||||||
|
||||||||||
Orenstein & Koppel dieselloc type RL3 voor smalspoor |
||||||||||
|
||||||||||
↑ Bron van de tekening: Karlheinz Rohrwild
van Feldbahn-Museum 500 e.V.↑ Zie deze tabel voor meer gegevens, deze lijst voor Nederlandse gebruikers (er is er maar één bekend). Opvallend is de aandrijving via de blinde as; de andere modellen uit deze serie (RL1, RL2 en RL4) en ook de normaalsporige versie van de RL 3 worden via kettingen aangedreven. Wel kenmerkend zijn de
“gebombeerde” deuren: in de deuren van
de motorkap zijn diagonale verstevigingen geperst. Kenmerkend voor de RL3 -
en de RL4 - is ook de asymmetrisch aangebrachte kegelvormige schoorsteen. De normaalsporige
versie heeft ook deze kenmerken niet. Overigens werden zowel de
smalspoorversie als de normaalspoorversie in Berlijn gebouwd. Locs van deze
types hebben daarom heel andere fabrieksnummers dan de RL1, die in Nordhausen werd gebouwd. |
||||||||||
|
|
|||||||||
{ |
||||||||||
Terug/verder naar: |
Overzicht en gegevens vooroorlogse Orenstein & Koppel diesellocs |
|||||||||
|
|
|||||||||