►
Nieuw ◄ ► Zoeken ◄ |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
Orenstein & Koppel type MV2A voor smalspoor |
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
De MV2 en MV2a worden aangedreven door een tweecilinder dieselmotor in V-vorm. Bij het type MV2 staat die motor afgesteld op 30 en bij het type MV2 op 40 pk. Het verschil tussen de types zonder en met de volgletter a is dat de motor van de a types op een hoger vermogen is afgesteld. Ook bij andere modellen werkte O&K met een volgletter. De MV2 heeft een leeg gewicht van 5,8 en een dienstgewicht van 6 ton. Het dienstgewicht van de MV2a is 7 ton (klik hier). Net als bij de MV1 is er een versnellingsbak met drie snelheden voor 4, 8 en 12,5 km/uur. De vering van de MV2 en MV2a is heel anders uitgevoerd dan bij de lichtere types MV0 en MV1a. De MV2 en MV2a waren er ook voor normaalspoor. Opmerkelijk is dat die modellen met een lengte van 2500 mm over de bufferplaten korter zijn dat de uitvoering voor smalspoor (2730 mm). |
||||||||||
|
||||||||||
Opmerkingen: |
- |
Klik hier voor meer gegevens en achtergronden van deze loctypes. |
||||||||
|
- |
Klik daar voor Nederlandse gebruikers. |
||||||||
|
- |
Klik voor een foto |
||||||||
|
- |
Het type MV2A bestond ook voor normaalspoor; zie hier. |
||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
|
{ |
|||||||||
Terug/verder naar: |
|
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||