|
|
Blz. 247
Hovers advertentie uit de vroege jaren vijftig
van de vorige eeuw met de machines waardoor ze beroemd geworden waren:
draglines en excavateurs. De draglines volgens
vooroorlogs ontwerp werden na 1945 nog enige jaren gebouwd. De excavateur
graaft links beneden af en laadt helemaal rechtsboven een kipkarrentrein. De locomotief is het eerste exemplaar,
gebouwd door Hovers.
Collectie Toon
Steenmeijer.
|
Een kleine locomotief
op 600 mm
spoorwijdte in dienst bij de Killaloe Slate Quarries bij Portroe, County Tipperary, in Ierland. Een oud- werknemer zegt dat
dit een Austro-Daimler was, maar lijkt het onderstel van deze machine niet
enorm op de Ducroo & Brauns
railtractoren ? Ons bekende Austro-Daimlers zien
er duidelijk anders uit, vooral de onderstellen. Er liepen meer van deze
machientjes in Ierland.
Foto van onbekende
herkomst, collectie Toon Steenmeijer.
|
|
Een
Austro-Daimler locomotief op 3 voet
spoorwijdte in gebruik bij de bouw van Stocks Reservoir in Lancashire in de
jaren 1920. Deze machine werd
geleverd door Ducroo & Brauns. De machine was hier niet nieuw en is nog
steeds voorzien van pantserbeplating.
De spoorwijdte kan oorspronkelijk anders geweest zijn. Er zijn nog
meer Austro-Daimlers in Engeland geweest, die
geleverd werden door Ducroo & Brauns, maar daar zijn tot nu toe geen foto`s van
opgedoken.
Foto van onbekende herkomst, collectie Toon Steenmeijer.
|
|