fabrieksspoor los

 

Welkom

Inhoud

Inleiding

Andere tractie

Spoorwijdte

Producenten

Import & handel

Eigenaars

Materieel

Links

Contact

Nieuw

Zoeken

 

 

Stoomtractie smalspoor

Stoomtractie normaalspoor

Motortractie smalspoor

Motortractie normaalspoor

 

Aanvullingen en correcties op hoofdstuk 4 van het boek “Kromhout” van Toon Steenmeijer

Vorige hoofdstuk              Volgende hoofdstuk→

 

Harskamp-1

Blz. 82

 

De schijvenloods op de Noorderheide van het Infanterie Schietkamp Harskamp met een aantal manschappen. Er zijn een aantal schietschijven in de vorm van een militair te zien. Lettend op de uniformen zou de foto nog wel eens van voor de Eerste Wereldoorlog kunnen dateren.

 

Collectie Historische Verzameling Infanterie Schietkamp, Harskamp

 

.

Harskamp3

Een van de twee Deutz 10MLH222F locomotieven onderweg in Harskamp met een munitietrein.

 

Collectie Historische Verzameling Infanterie Schietkamp, Harskamp.

 

 

 

Blz. 86

 

 

Bladzijde uit de Contractboeken, betreffende de levering van twee Kromhout locomotieven aan de

Wester Gasfabriek in Amsterdam. Eén van deze twee locomotieven bestaat nog.

 

Zie hier.

Westergas-2

 

Strijland

Blz. 99

 

Een trein van tien kipkarren van Strijland wordt in de Noordoostpolder geladen door een P&H 255 dragline.  Aan de andere kant van de trein een van de Kromhouts van Strijland. De dragline is duidelijk geen sloten aan het graven, dus het zou het werk aan de Leemringweg bij Marknesse aan het eind van 1945 geweest kunnen zijn, want de locomotief staat op iets wat op een weg lijkt.

Ook toen werd de brandstof nog steeds aangevoerd in vaten. Op de weg achter de locomotief staat een salonwagen, waarin een van de machinisten woonde met zijn gezin.

Collectie R. Winter te Marknesse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

{

Inhoudsopgave van het Kromhout boek                Vorige hoofdstuk              Volgende hoofdstuk→

Terug/verder naar

 

 

Nieuw                                    Home                                         Inhoud