fabrieksspoor los

 

Welkom

Inhoud

Inleiding

Andere tractie

Spoorwijdte

Producenten

Import & handel

Eigenaars

Materieel

Links

Contact

Nieuw

Zoeken

 

 

Stoomtractie smalspoor

Stoomtractie normaalspoor

Motortractie smalspoor

Motortractie normaalspoor

 

Aanvullingen en correcties op hoofdstuk 15 van het boek “Kromhout” van Toon Steenmeijer

Vorige hoofdstuk              Volgende hoofdstuk

 

Hoogovens-47

Blz. 219

 

 

← In 1953 kreeg Werkspoor 735 schrikstrepen en het nummer 47. We zien hem hier in 1960 rangeren met een wagen met drieassige draaistellen.

Collectie Toon Steenmeijer.

 

Kaart uit het archief van Hoogovens, van het Transportwezen Railvervoer, betreffende  Motorloco. No.47. Hierop is duidelijk te zien wat er aan de machine gewijzigd moest worden toen de Gardner 6LW motor ingebouwd werd en wat er niet gewijzigd hoefde te worden.

Collectie Toon Steenmeijer.

Kaart-Hoogovens-47

 

Blz. 228       4e regel van onderen :   bij de eerste 4TS117 met het nummer 17097

 

 

 

{

Inhoudsopgave van het Kromhout boek                Vorige hoofdstuk              Volgende hoofdstuk

Terug/verder naar

 

 

Nieuw                                    Home                                         Inhoud